Metode corecte si incorecte de a iti monitoriza greutatea

metode corecte si incorecte de a iti monitoriza greutatea



Monitorizarea corecta a greutatii corpului este mai inselatoare decat pare. Cea mai simpla metoda de a te abate de la scopul tau in fitness este de a face o obsesie pentru schimbarile zilnice ale greutatii corporale, care de regula nu au nimic de-a face cu acumularea sau pierderea de grasime sau muschi. 

De exemplu, pana si modificari mici in retentia de fluide, niveluri de glicogen si continut gastric, pot produce fluctuatii semnificative ale greutatii. 

O modalitate mult mai buna de a iti monitoriza progresul cu ajutorul cantarului este de a te uita la mediile pe temern mai lung, care sunt mai putin haotice si arata mai bine adevarul despre ce ne intreseaza cu adevarat: nivelurile de grasime sau masa musculara. 

Daca pe durata mai multor saptamani sau luni, mediile merg in jos, clar peirzi in greutate; daca se duc in sus, clar iei in greutate. 

Iata cum se face:


Cantareste-te la 1-3 zile dimineata, pe stomacul gol, dezbracat, si dupa ce ai fost la baie. Noteaza cifrele in ceva accesibil precum un Excel, Google Sheets sau un fisier notepad pe telefon. Daca esti putin obsedat poti face chiar un grafic. 
La fiecare doua saptamani aduna cifrele inregistrate si imparte rezultatul la numarul de cantariri, pentru a obtine media pe aceasta perioada. Noteaza si aceasta cifra.


Un exemplu pentru cineva care tine o dieta de slabire:


Luni: 73,9 kg
Joi: 74,3 kg
Duminica: 73,4 kg
Miercuri: 73 kg
Sambata: 73 kg
Marti: 72,5 kg


Media zilnica: 440,1 kg / 6 (de cate ori te-ai cantarit in aceasta perioada) = 73,35 kg

Simplu si curat! Aceasta metoda de a inregistra greutatea te mentine concentrat pe aspectul in ansamblu in loc sa faci obsesii si sa creezi frustrari din cauza variatiilor zilnice, care sunt nesemnificative. 

La femei, greutatea poate creste serios in perioada menstruatiei, asa ca nu trebuie sa te lasi descurajata de asta – doar tine cont si de acest fapt si constientizeaza ca este ceva normal. Concentreaza-te pe mediile bilunare. 

Desigur, alaturi de monitorizarea corecta a greutatii, foarte importante sunt si pozele de progres, in care te pozezi imbracat la fel, cat mai sumar, in aceeasi pozitie, in acelasi loc cu aceeasi lumina ambientala.




Referinte


Source link

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *